Filtriranje
Web trgovina
0800 246 246
Pon - Pet od 8 do 16h
bio&bio tim

10 moždanih zapovjedi za vitalnost i vječnu mladost

Pročitajte 10 zlatnih pravila cijenjene akademkinje, prof.dr.sc. Vide Demarin za zdravlje i vitalnost mozga. 

Datum objave: 07.05.2015

Cijenjena akademkinja Vida Demarin, neuropsihijatrica i autorica brojnih knjiga iz područja neurologije, otkriva koje su namirnice najbolje gorivo za naš mozak te kakav je njihov utjecaj na pamćenje, koncentraciju, proces razmišljanja i naše emocionalno stanje.

Doktorica Vida Demarin istaknula je zabrinjavajuću statistiku neuroloških bolesti u svijetu zbog čega je iznimno nužno posvetiti pažnju zdravlju mozga. Naime, po svjetskoj statistici u prvih 10 bolesti koje uzrokuju invaliditet 8 je neurološke prirode. U Europi neurološke bolesti uzrokuju smanjenje godina zdravog života za čak 23%.

Također je važno znati kako možemo utjecati na zdravu moždanu aktivnost jer 35,5* milijuna ljudi godišnje u svijetu oboli od Alzheimerove bolesti, a čak 350 milijuna od depresije. (*WHO, 2011. Statistic Database).

U nastavku donosimo 10 savjeta prof.dr.sc. Vide Demarin koje svakako treba slijediti želimo li održati mozak zdravim i vitalnim.

1. Pripremite se na uspjeh! Planirajte. Odredite si male, lako savladive korake umjesto drastičnih promjena. Ako promjenama pristupite korak po korak, predani, uspjeh neće izostati!

2. Budite umjereni. Što znači biti umjeren? Koliko je umjereno? Odgovor zaista ovisi o vašim dosadašnjim prehrambenim navikama. Cilj zdrave prehrane je da zadovoljava vas i vaše potrebe dugi niz godina, a ne samo nekoliko dana ili tjedana. Jedite uravnoteženu prehranu. Bez obzira na razna uvjerenja i uvjeravanja, svi trebamo ravnotežu ugljikohidrata, proteina, masnoće, vlakana, vitamina i minerala da bismo ostali zdravi.

3. Jedite bez grižnje savjesti. Zdrava prehrana nije samo hrana koju stavimo na tanjur, već način na koji se odnosimo prema hrani na tanjuru. Dobre navike se mogu naučiti, a hranu ne smijemo smatrati samo nečim što progutamo između sastanaka. Ne preskačite obroke.

4. Šarenilo! Temelj svake zdrave prehrane su voće i povrće. Puni su zdravih tvari, vitamina, minerala, vlakana i antioksidansa.

5. Jedite više zdravih ugljikohidrata i žitarica. Osim što su ukusni, bogati su antioksidansima i važni u sprečavanju krvožilnih bolesti, nekih oblika tumora i šećerne bolesti.

6. Uživajte u zdravim masnoćama i izbjegavajte loše masnoće. Dobri izvori masnoće potrebni su za prehranu mozga, srca i stanica kože, kose i noktiju. Hrana bogata omega-3 masnim kiselinama je izuzetno vrijedna i smanjuje rizik od krvožilnih bolesti, poboljšava raspoloženje i sprečava demenciju.

7. Ne zaboravite proteine! Manjak proteina usporava rast, smanjuje mišićnu masu, smanjuje imunitet, oslabljuje srce i dišni sustav. Proteini su izuzetno važni za pravilan rast i razvoj djece, za organizme koji se mijenjaju iz dana u dan i rastu.

8. Ograničite unos soli i šećera! Šećer uzrokuje energetske poraste i padove što može dodatno uzrokovati probleme s težinom.

9. Pazite na skrivene šećere, brza hrana, kruh, konzervirane juhe, smrznuti gotovi ručkovi samo su neke od hrana bogate šećerima. Pripazite na unos soli! Također imajte na umu da su neke naizgled slatke stvari zapravo slane! Izbjegavajte bombone i čokoladice, slatkog su okusa ali obiluju solju!

10. Vježbajte redovito! Svi znamo da je vježbanje korisno ali nismo svjesni koliko je neophodno za očuvanje dobrog zdravlja.
Nagradite se komplimentom za svako postignuće!

Komentari 0
Pošaljite svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar
Nema komentara. Budi prvi!
bioNewsletter
Zdrave ideje i savjeti stižu direktno na mail.
Newsletter šaljemo jednom tjedno, ni mi ne volimo spam :)
Naruči putem weba, plati i preuzmi u trgovini
Od sada možeš naručiti sve željene proizvode putem weba te ih preuzeti i platiti u odabranoj, bilo kojoj bio&bio trgovini. Ovo je idealno kada imaš malo veći shopping za obaviti, a nemaš vremena pretraživati i istraživati. Sve će te već čekati spremno. :)