3 koraka do zdrave probave

Ako te muči zatvor, nemaš pravilnu i redovitu probavu i/ili te gnjavi nadutost, tijelo ti simptomima signalizira da trebaš nešto poduzeti.

S obzirom na to da zdravlje i snažan imunitet počinje i završava u crijevima, bitno je znati kako održati funkcionalan crijevni i probavni sustav. Kao i uvijek, cjelovit pristup je najbolji.

Osim raznolike i organske hrane koju treba jesti u miru i žvakati temeljito, isprobaj 3 koraka koji potiču crijevnu peristaltiku i osiguravaju zdravu probavu.

1. Čišćenje crijeva biljnim vlaknima

Prvi korak prema zdravoj i redovitoj probavi je – mehaničko čišćenje! Biljna vlakna poput mljevenih sjemenki lana i ljuskica psylliuma idealan su izbor. Saznaj kako se koristi psyllium za čišćenje crijeva.

Lanene sjemenke je najbolje ostaviti u vodi tijekom noći pa popiti ujutro uz jogurt, zobenu kašu ili smjesu dodati u smoothie (2 dcl vode i 2 žlice mljevenih sjemenki lana su idealan omjer.)

Topiva biljna vlakna nježno će i efikasno potaknuti crijevnu peristaltiku i osloboditi crijeva od nakupljenih toksina.

2. Detox uz pomoć probavnih enzima

Ovo je važan korak ako te često muči nadutost i imaš osjećaj težine prilikom probavljanja hrane. Sjeti se da probava počinje u ustima kada se tijekom žvakanja izlučuje enzim amilaza kojoj je zadatak razgradnja složenih ugljikohidrata na jednostavne šećere. Ako jedeš brzo i ne žvačeš dovoljno, preskačeš ovaj važan korak probavljanja hrane.

Ukoliko temeljito žvačeš, a probava i dalje ne funkcionira dobro, isprobaj dodatke prehrani s probavnim enzimima. Oni su biokatalizatori koji potiču razgradnju hranjivih tvari i čiste tanko crijevo od neprobavljenih ostataka hrane.

Uz probavne enzime koji potiču crijevni detox, lakše ćeš se riješiti nadutosti, plinova i drugih probavnih tegoba.

3. Oplemenjivanje crijevne flore

Sada kada su crijeva mehanički očišćena i detoksicirana uz pomoć probavnih enzima, vrijeme je da oplemeniš svoju crijevnu floru, poznatu i pod nazivom – mikrobiom. Prisutnost dobrih bakterija u probavnom sustavu nužno je za funkcionalnu i zdravu probavu. Pročitaj zanimljive činjenice o fascinantnom svijetu mikrobioma i o njegovom snažnom utjecaju na naše fizičko i mentalno zdravlje.

Usreći svoj organizam koloniziranjem dobrim bakterijama u obliku dodatka prehrani na bazi probiotika i jedi fermentirano povrće koje je bogato blagotvornim sojevima dobrih bakterija. Saznaj zbog čega je fermentirana hrana važna za zdravlje organizma. Isprobaj i blagotvorne fermentirane napitke s kombuchom.

Ne zaboravi da i njih treba njegovati, a najbolja hrana za dobre bakterije, takozvani prebiotici, su biljna vlakna kao što su primjerice psyllium, čičoka, ali i mahunarke i žitarice bogate vlaknima.

Isprobaj sva 3 koraka: čišćenje - detox - oplemenjivanje, koja će ti sigurno pomoći da postigneš savršenu probavu i osjećaš lakoću i više energije.