Filtriranje
Web trgovina
0800 246 246
Pon - Pet od 8 do 16h
David Pejić

Biointenzivni uzgoj - isplativ uzgoj organskog povrća na malim površinama

Pročitajte što David Pejić sa Zrno eko imanja kaže o biointenzivnom uzgoju i gdje se možete educirati kako bi uzgoj organskog povrća na malim površinama bio isplativ.

Datum objave: 30.04.2018

U zadnjih nekoliko godina, pojam biointenzivnog uzgoja uzima sve više maha te se diljem svijeta mogu naći zanimljivi primjeri te obećavajuće i inovativne metode uzgoja širokog spektra povrtnih kultura. Dobra je vijest da se o njemu već može učiti i u Hrvatskoj!

Riječ je o pristupu uzgoju koji kombinira iskustva pionirskih organskih povrtlara, poput Elliota Colemana, s tradicionalnim francuskim povrtlarstvom kao i elementima biodinamike i permakulture. Konkretni primjeri i mogućnosti primjene su raznoliki te sežu od urbanih farmi i vrtova, do malih obiteljskih gospodarstva pa čak i manjih komercijalnih farmi.

8 točaka za uspješan biointenzivni uzgoj

Neke zajedničke prakse biointenzivnog uzgoja su:

  • organski uzgoj
  • no-till princip (izostanak prevrtanja tla)
  • gredice širine 75 cm
  • vrlo gusti sklop sadnje
  • visoka obrtajnost kultura unutar sezone
  • korištenje specijaliziranih alata i opreme
  • fokus na poboljšanju kvalitete tla
  • prilagođenost procesa uzgoja čovjeku, a ne traktoru

Ipak, metode biointenzivnog uzgoja nisu bez svojih izazova. Naime, dok je sama cijena implementacije sustava, s obzirom na izostanak potrebe za teškom mehanizacijom, relativno niska, sustav biointnezivnog uzgoja zahtijeva visok stupanj organizacije, preciznosti, pravodobne reakcije i specijaliziranih manjih alata da bi bio uspješno implementiran. Također, potrebna je i značajna količina radnih sati i brižnog pristupa koji je informiran posebnostima metode i spreman na brigu o detaljima.

Jean Martin Fortier na jesen u Hrvatskoj

Najpoznatiji primjer gore navedenih metoda biointenzivnog uzgoja je kanadaski uzgajivač Jean-Martin Fortier i njegovo imanje Les Jardins dela Grellinette. Površine od samo 0,6 ha, a prometa od više od 150 000 USD, navedeno imanje je jedan od najboljih primjera mogućnosti biointenzivnog uzgoja.

Utoliko, veseli činjenica da će Jean-Martin Fortier ove jeseni posjetitu Hrvatsku te će održati glavno izlaganje na HR Eko forumu. O biointnezivnom uzgoju moći ćeš učiti i na njegovoj jednodnevnoj radionici, na kojoj će podijeliti svoja iskustva i prakse, a o čemu će više informacija uskoro iznijeti Makronova.

Od sezone 2018. godine, Zrno eko imanje započinje svoj projekt biointenzivnog uzgoja na jednom dijelu svojih površina, odnosno na nešto manje od 1 ha. Riječ je o višegodišnjem projektu za kojeg se nadamo da će nam otvoriti mogućnosti da kupcima ponudimo još širi spektar kultura, ali i podijelimo iskustva i prakse s onima koji  su zainteresirani započeti i vlastite projekte.

Dođi vidi kako Zrno eko imanje to radi, pridruži nam se na izletu 16. lipnja!

Komentari 0
Pošaljite svoj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena
Nema komentara. Budi prvi!
bioNewsletter
Zdrave ideje i savjeti stižu direktno na mail.
Newsletter šaljemo jednom tjedno, ni mi ne volimo spam :)
Naruči putem weba, plati i preuzmi u trgovini
Od sada možeš naručiti sve željene proizvode putem weba te ih preuzeti i platiti u odabranoj, bilo kojoj bio&bio trgovini. Ovo je idealno kada imaš malo veći shopping za obaviti, a nemaš vremena pretraživati i istraživati. Sve će te već čekati spremno. :)
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naše Uvjete kupnje.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Uvjetima kupnje pročitajte ovdje.
Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel