Kategorije
Irina Zafranović

Cijene nakon ulaska u EU

Pročitajte koji faktori utječu na formiranje cijena i što će pojeftiniti nakon što smo postali punopravna članica EU.

Cijene nakon ulaska u EU
Datum objave: 05.07.2013

Sve su učestalija pitanja u vezi cijena i očekivanih promjena koje će uslijediti nakon pristupanja Hrvatske Europskoj uniji, pa ću vam ukratko navesti kako sada stvari stoje. 

Bit će pojeftinjenja
Trenutno radimo na cjenovnim promjenama (do kojih će doći u periodu od srpnja do kraja rujna 2013.) a koje se odnose na proizvode koji su imali određenu carinsku stopu. Dakle, sniženja cijena će biti i to na proizvode za koje je carinska stopa bila izuzetno visoka (i do 20%). To će se najviše „osjetiti“ na mliječnom programu koji od sada možete pronaći po osjetno povoljnijim cijenama ili primjerice, maslinovom ulju i sl.  Što se tiče onog dijela proizvoda iz uvoznog asortimana za koji carinska stopa nije bila toliko visoka, neće doći do značajnijeg pojeftinjenja.

Veliki igrači imaju povoljnije uvjete
Naravno, ukidanje carinske stope na prehrambene proizvode proizvedene u EU, nije jedini faktor koji utječe na formiranje cijena. Treba imati na umu da cijena, koju za kupca (u ovom slučaju tvrtku koja uvozi određeni proizvod) formira proizvođač, itekako ovisi o obimu kupnje kao i o raznim uzročno-posljedičnim okolnostima koje do toga dovode. Uzmimo primjerice situaciju u kojoj je svjetsko tržište žitarica suočeno s problemom suše ili nekom drugom vremenskom nepogodom. Tada cijena sirovine posljedično raste, pa manja tržišta poput Hrvatske nisu dovoljno konkurentna količinama koje naručuju u komparaciji s velikim i moćnim tržištima. Konkretno, mi se opskrbljujemo za 12 bio&bio trgovina u RH što je teško usporedivo s narudžbama ogromnih potrošača poput velikih lanaca eko trgovina u Njemačkoj, Italiji ili Francuskoj.  Upravo su iz tog razloga takve korporacije konkurentnije s cijenama jer nabavljaju izuzetno velike količine robe, pa posljedično imaju i povoljnije nabavne cijene. Dakle, i dalje će postojati određena cjenovna razlika.

PDV na hranu u RH 25% a u Velikoj Britaniji 0%
Još će jedan važan faktor utjecati na formiranje cijena. To je naravno famozni PDV na hranu koji je u RH i dalje nevjerojatnih 25%. Za usporedbu, u Sloveniji on iznosi 8,5%, Italiji 4%, Francuskoj 5,5%, Belgiji 6%, Austriji 9%, a u Velikoj Britaniji fantastičnih 0%! Iskreno se nadamo brzim i pozitivnim promjenama u smjeru približavanja britanskom idealu.

Mnogo je mikro detalja i faktora koju utječu na formiranje finalne cijene eko proizvoda, a ovdje sam navela samo makro faktore :)

Kako bilo, i ubuduće želimo opravdavati ukazano povjerenje naših kupaca te i dalje na bio&bio policama nuditi samo najkvalitetniji asortiman na europskom tržištu organskih proizvoda.

Preporuke 0
Tvoje mišljenje nam je bitno

Tvoj email neće biti objavljen i koristi se samo u svrhu odgovaranja na tvoj komentar / recenziju.
Ostavi nam svoju preporuku i pomozi drugima da pronađu baš ono što im treba.

Prijavi se na newsletter i ostvari 10% popusta na sljedeću narudžbu!

bio&bio trgovine (22)
Pronađi nas na jednoj od lokacija diljem Hrvatske.
Pogledaj lokacije trgovina
Naruči putem weba, plati i preuzmi u trgovini
Od sada možeš naručiti sve željene proizvode putem weba te ih preuzeti i platiti u odabranoj, bilo kojoj bio&bio trgovini. Ovo je idealno kada imaš malo veći shopping za obaviti, a nemaš vremena pretraživati i istraživati. Sve će te već čekati spremno. :)
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naše Uvjete kupnje.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Uvjetima kupnje pročitajte ovdje.
Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel