Diskretan šarm sočne i moćne čičoke

Ako još niste probali čičoku, svježu ili kuhanu, svakako to učinite i vjerujte, zaljubit ćete se već na prvi zalogaj. 

Vjerojatno ste šećući prirodom već vidjeli prekrasno žuto cvijeće na visokim stabljikama a niste bili svjesni da mimoilazite čičoku koja pod zemljom skriva sočan i moćan gomoljasti korijen. Poznata je i pod nazivima jeruzalemska artičoka, morski krumpir, morska repa, divlji krumpir i gomoljasti suncokret.

Čičoka u sebi skriva pravo čudo vrijednih nutritivnih sastojaka, a kulinarske mogućnosti i kombinacije su zaista brojne. Osim što je bogat izvor minerala kalija, magnezija, fosfora, kalcija i željeza, te vitaminima D, C, A i vitamina B skupine, čičoka sadrži i esencijalne aminokiseline. 

No sastojak zbog kojeg se čičoka izuzetno cijeni je prije svega polisaharid inulin. Prebiotik inulin se ne apsorbira u želucu, već nemodificiran odlazi u crijeva gdje stimulira rast crijevne mikroflore (probiotika) zaduženih za pravilan rad probavnog sustava i detoksikaciju. Prebiotici potiču rast i aktivnost crijevnih probiotika („dobrih bakterija“) i tako pozitivno utječu na probavni sustav, regulaciju razine kolesterola i triglicerida te suzbijaju infekcije i djeluju kao imuno stimulans. 


Ako jedete čičoku sirovu, naribajte je ili narežite na tanke listiće, začinite i uživajte u salati sa ili bez dodatka drugog korjenastog ili lisnatog povrća ili mahunarki. Možete je pirjati, peći ili skuhati. Predlažem da probate ovu jednostavnu krem juhu:

Krem juha od čičoke

  • 5-6 gomolja čičoke
  • 1 manji ljubičasti luk 
  • Voda
  • Maslinovo ulje
  • Himalajska sol
  • Crni papar 

Kratko propirjati luk i dodati čičoku i vodu (ovisno o gustoći koju želite postići). Kuhati dok ne omekša, začiniti maslinovim uljem i začinima po želji, te izmiksati štapnim mikserom. U ovu krem juhu možete dodavati i drugo korjenasto povrće poput mrkve, cikle ili batata te isprobavati razne kombinacije začina.