Esenski kruh

Ponekad su tradicionalna rješenja najbolja rješenja. Esenski kruh je dobar primjer za ovu tvrdnju. Popularnost mu raste svakodnevno, kao i broj upita kako ga spraviti. Recepata je velik broj a ovaj koji slijedi najlakši je, provjeren i pouzdano ukusan :)

Velik izbor sjemenki koje se koriste u receptu posebno su korisne u prehrani osoba s raznim intolerancijama i alergijama na određene vrste hrane zbog suženog izbora namirnica koje mogu koristiti.

Osmislite kombinaciju žitarica, mahunarki i orašida
U izradi možete koristiti uobičajene i glutenske žitarice - pšenicu, raž, ječam, zob, ali i bezglutenske - rižu (pogotovo basmati ili jasmin), proso, heljdu, amarant, kukuruz, quinou i teff. Žitarice možete potpuno ili djelomično zamijeniti mahunarkama - slanutkom, lećom ili mungo grahom, kao i orašidima i masnim sjemenkama - bademima, lješnjacima, indijskim orasima, chia sjemenkama, sezamom i suncokretom. Možete ih koristiti suhe i isklijale. Sameljite ih prije korištenja. Na jednu šalicu mljevenih sjemenki dodajte šalicu mljevenog lana i vode toliko da kruščić ima formu i ne lijepi se za prste. Ostavite da odleži 10-ak minuta, da bi sjemenke lana iskoristile svoju sposobnost vezanja smjese.

Ne zaboravite začine i sjemenke
Tijesto možete začiniti i raznim mirodijama, kao što je kurkuma, cimet, par mljevenih klinčića ili malo sjemenki kima ili sezama. Dodajte i neki od sladova, kao što je rižin ili ječmeni, ali i zobene mekinje da biste pojačali udio vlakana u obrocima, po potrebi. Ako koristite samo žitarice, nije naodmet dodati i neko od termostabilnih ulja, kao što je kokosovo ili sezamovo, u količini do jedne jušne žlice.

Ovakav kruh možete podijeliti u male tanje pogačice i sušiti u dehidratoru, kao i peći u pećnici oko 20 minuta na 200 °C.