Istinski aktivizam = mijenjanje osobnih navika

Želimo li zaista više od površnih i kozmetičkih promjena u svijetu u kojem živimo neophodno je mijenjati naše svakodnevne navike. Svojim svakodnevnim izborima u prehrani, piću, higijeni i njezi tijela, uma i duha ne odlučujemo samo o vlastitom stanju i zdravlju već i o stanju okoliša tj. Planeta na kojem živimo.

Često vidimo transparente koji dramatično upućuju "Spasite zemlju" ili "Save the Earth", no istina je da u stvari trebamo spasiti sebe ("Save yourself")! Zemlji će bez nas vrlo brzo biti odlično, oporavit će se od svih zagađenja, pročistiti i nastaviti svoj neizbježni put prema magično privlačnom Suncu…

Mi se, u međuvremenu, osim što stvaramo ogromne količine smeća oko nas i sami, zahvaljujući vlastitoj neumjerenosti i konzumiranju svega i svačega, pretvaramo u pokretne deponije smeća  (ili kako je to bez uvijanja George Oshawa znao reći: „Gospođo, Vi ste obična kanta za smeće!“).  Pretilost napreduje takvom brzinom da humanoidi sve više sliče na teže pokretne, male ekološke incidente ili katastrofe.

S druge strane ono što kupujemo  može uništavati okoliš pri uzgoju, preradi, pakiranju i sl. Isto tako određeni proizvodi koje konzumiramo financiraju industriju oružja pa ponekad niti samo nismo svjesni da konzumirajući omiljenu namirnicu ne samo što ugrožavamo vlastito zdravlje već doprinosimo otvaranju novih ratišta. Jer ono što se proizvodi mora se i prodati, a kada se proizvodi puno oružja...pa mora se negdje i koristiti, zar ne?

Naravno da konzumerizmu, industriji i sveopćem kaosu ne odgovara osviješteni potrošač. Onaj koji pažljivo bira što kupuje, provjerava ima li proizvod markicu "organskog" ili još dodatnu markicu "fair trade". Osviješteni potrošač zna da je njegova kupnja puno više od razmjene novca za robu. Svaka kupnja izaziva domino efekt i može se pozitivno ili negativno odraziti na stanje okoliša a onda opet i posljedično na stanje našeg zdravlja i kvalitetu življenja…

U zadnje vrijeme postalo je popularno dezavuirati nastojanja poljoprivrednika, poduzeća, proizvođača, pojedinaca i grupa koji nastoje proizvoditi organske proizvode. Plasiranje informacija kako je to sve velika prijevara doprinosi  s jedne strane naslađivanju onih koji se teško nose s činjenicom da zaista postoje ljudi koji svojim životnim uvjerenjima i nastojanjima žele činiti pozitivan utjecaj i razliku u svijetu… Proglasimo li ih jednostavno sve muljatorima poručujemo masama da nema smisla truditi se i tražiti za sebe i djecu bolje jer "u stvari nema razlike između konvencionalnih i organskih proizvoda".

No, onaj koji već jede organsko jako dobro zna razliku. Razliku zna njegov želudac, probava, jetra, koža kao i cijeli organizam a i nepce uživa u većoj punoći okusa… Pri tom kad se nadoda činjenica da organski uzgoj ne uništava rizične zalihe pitke vode, ne uništava tlo već dapače potiče bioraznolikost onda je to kupnja koja itekako čini dramatičnu razliku.

Stoga, nisu bitne parole, velike izjave, politička obećanja i dugogodišnji planovi, već ona ogoljena i jednostavna pitanja poput:

  • Što jedeš za doručak?
  • Kojim deterdžentom čistiš svoju kupaonu?
  • Što piješ?
  • Što stavljaš na svoju kožu, bilo da se pereš ili mažeš?

Istina jest: što jedeš, piješ, kupuješ, misliš i govoriš je poligon osobnog vježbanja slobode.  Područje na kojem si jedini i neprikosnoveni gospodar.

Stoga nemoj biti ljubitelj prirode - budi priroda!