Jesu li masnoće zaista loše?

Vjerujete li i vi da masnoće treba izbjegavati? To je besmisleno! Čitanje ovog članka može pridonijeti boljem razumijevanju važnosti masnoća u svakodnevnoj prehrani!

Jeste li znali da nezasićene masne kiseline, prije svega OMEGA 3 masne kiseline, ispunjavaju mnogo funkcija u našem tijelu kao npr.

  • izgrađuju staničnu membranu
  • osnovni su materijal za stvaranje hormona
  • reguliraju različite procese diobe stanica
  • važni su razvoj mozga i provodljivost živaca
  • smanjuju upalne procese u tijelu.

Je li vam i ovo poznato?

  • „lampice“ se slabo pale, a još uvijek se ne možemo „izgovoriti“ na životnu dob
  • problemi koncentracije koji su sve češći već i kod djece
  • loši nalazi masnoće u krvi, bez obzira na lijekove i bezmasnu prehranu

Ako vam je poznato, onda je zaista vrijeme poboljšati kvalitetu masnoća u vašoj prehrani. Poklonite svojem tijelu više nezasićenih omega-3 masnih kiselina.

Zašto?

Ova životno važna vrsta masnoća sudjeluje, kako smo već nabrojali, u različitim procesima izmjene tvari u tijelu i koži. Jetra može sama proizvesti kolesterol, ali omega-3 i omega-6 masne kiseline ne. Dakle mi sami se moramo pobrinuti za njihovo uzimanje u dovoljnim količinama.

Zašto je dovoljno uzimati samo omega-3 masne kiseline?

U našoj prehrani omega-3 i omega-6 masne kiseline trebaju biti zastupljene u omjeru 1:5. U stvarnosti uglavnom ih uzimamo u omjeru 1:20 u prilog omegi-6.

Najvažniji izvor omega-3 masnih kiselina su masnoćom bogate morske ribe koje ih nakupljaju jedući alge. Kako ovaj izvor nije izbor vegana, oni se najčešće okreću biljnim uljima kao npr. lanenom ulju. Ono doduše opskrbljuje s kratkolančanim omega-3 masnim kiselinama (ALA - alfa liponska kiselina), ali njih tijelo tek treba pretvoriti u dugolančane DHA- i EPA-masne kiseline, za što treba potrošiti dodatnu energiju.

Ali od sada i vegani imaju mogućnost direktno doći do ovih neophodnih masnih molekula: Dr. Rath Omega 3 Vegan.

Pri uzimanju najmanje 250 mg na dan, znanstvene studije potvrdile su djelovanje na sljedeće:

DHA: za održavanje normalne funkcije mozga i vida
EPA: kao podrška normalnoj funkciji srca.