Kvalitetna prehrana za bolje sportske rezultate

Balansirana prehrana sastavni je dio vrhunskog sporta jer upravo ona opskrbljuje sportaša svim potrebnim tvarima da bi mogao izdržati naporne treninge. Pojam "balansiran" ovdje znači osmišljen tako da pokriva sve temeljne potrebe sportaša i da kod toga sadrži odgovarajuću podjelu kalorijske vrijednosti. Hrana je za vrhunskog športaša 'gorivo' kao što je benzin za motor ali nam je istovremeno i zadovoljstvo. Bitno je znati što našem tijelu treba i odgovara. No, prehrana u sportu je širok pojam. Isto tako, razlikuje se od sporta do sporta, ali i od osobe do osobe.

Meni kao triatlonki važno je da moja prehrana obuhvaća što širi i prirodniji izvor hrane, te da su namirnice po mogućnosti sezonske i iz organskog uzgoja. Pa tako sportaši koji se bave disciplinama izdržljivosti, osiguravaju distribuciju kalorija tako da je njihov izvor 60-70% iz ugljikohidrata, 10-20% iz proteina i 20-25% iz masnoća. Žitarice i proizvodi od žita predstavljaju izvor ugljikohidrata a njihova je primarna uloga opskrba tijela energijom. Masnoće predstavljaju važan izvor energije, a proteini u aerobnom sportu poput triatlona služe za oporavak i održavanje zdravlja mišičnih stanica.

Prosječne dnevne energetske potrebe za discipline izdržljivosti su oko 3500 kcal za muškarce i 2800 kcal za žene. Da, to je puno kcal :) Također, da bismo uspjeli zadovoljiti sve potrebe organizma bitno je slagati svoje obroke unaprijed (najbolje koristeći prehrambene tablice). Zvuči komplicirano no uz malo volje, brzo naučimo formulirati svoje 'energetske' jelovnike. Osim toga mnogi od nas a gotovo svaki sportaš koristi i dodatke prehrani. To je nužno zbog velikih napora koje vrhunski sport danas zahtjava. Ja dodatke prehrani uzimam ciljano i ovisno o djelu sezone te trenutnim potrebama. Pa tako tijekom cijele godine koristim vitamin C i željezo. Ove sezone zahvaljujući podršci bio&bio ekipe koristim Spirulinu i Solgarove proteine. Tijekom dugih treninga koristim tekuće ugljikohidrate, a nakon treninga, za oporavak, ugljikohidrate i proteine.

Više je ciljeva  pravilne prehrane - ubrzava oporavak nakon fizičkog napora, održava zdravlje i općenito, podiže kvalitetu života. Bitno je shvatiti da je prehrana ono što jesmo, kako izgledamo te kako se osjećamo. Ja to definitivno itekako osjetim na sebi, na svojim treninzima i rezultatima. Točno znam kada se loše osjećam na treninzima koji je razlog tome, a isto tako kada 'prštim' od energije. Naime sve je povezano s kvalitetom prehrane. Osim toga, nama ženama bitan je i vitak izgled. Ima li što bolje nego spojiti sport i pravilnu te zdravu prehranu. Zato plivajte, biciklirajte, trčite...a možete i sve troje kao ja :)