Filtriranje
Web trgovina
0800 246 246
Pon - Pet od 8 do 16h
bio&bio tim

Ljekovita moć organskih začina

Velika je razlika u kvaliteti između konvencionalnih i organskih začina. Saznaj kojih 7 eko začina mogu blagotvorno djelovati na zdravlje. 

Datum objave: 06.10.2017

Začine volimo ne samo radi punijeg okusa jela, već i zbog brojnih blagotvornih svojstava zahvaljujući kojima možemo ojačati imunitet, smanjiti upale ili djelovati preventivno u sezonama čestih prehlada i viroza. Da bi začini imali terapijsku snagu, važno je da budu certificiranog organskog porijekla.

Ekološki vs. konvencionalni začini

Organske začine karakteriziraju visokokvalitetni sastojci izuzetnih aroma, boja i tekstura. Sadrže veću količinu hlapljivih ulja te duže zadržavaju svježinu zbog korištenih načina uzgoja i proizvodnje. Naime, sve sirovine prolaze stroge kontrole kvalitete i to ne samo organskog uzgoja, već i tehnologije proizvodnje sve do pakiranja i transporta.

Za razliku od organskih, većina konvencionalnih začina podvrgnuti su toksičnom djelovanju raznih pesticida i herbicida tijekom uzgoja kao i kemijskim dodacima koji se dodaju u fazi čuvanja, u svrhu očuvanja svježine. Također, rutinski se izlažu ionizirajućem zračenju koje se koristi kao metoda sterilizacije. Konvencionalni začini mogu sadržavati i  konzervanse, pojačivače okusa ili genetski modificirane sastojke.

Upravo zbog velike razlike u kvaliteti organskih i konvencionalnih začina, važno je odabrati one s eko certifikatom ako želiš iskoristiti terapijska svojstva prirodnih začina.

Izdvajamo 7 superzačina koji mogu blagotvorno djelovati na zdravlje:

1. Kurkuma

Ovaj žarko žuti začin uobičajeni je sastojak curry praha. Djeluje protuupalno i potiče metabolizam.

Aktivni sastojak kurkume, kurkumin, pravi je tonik za zdravlje, ističe dr. Goel s istraživačkog instituta Baylor u Dallasu: „Blagotvorno utječe na sve organe,“

Savjet: važno ju je kombinirati s masnoćom poput kokosovog ulja i paprom zbog bolje apsorpcije. Pogledaj recept za izradu Zlatne paste.

2. Bosiljak

Ovaj mirisni zaštitni znak talijanske kuhinje ima antibakterijska i protuupalna svojstva te sadrži pravo bogatstvo nutrijenata, uključujući beta-karoten, magnezij, kalcij i željezo.

3. Timijan

Ovaj začin ima odlična antioksidativna svojstva, a timijanova vodica može vam pomoći i kod grlobolje te kod simptoma bronhitisa.

Savjet: kako bi uvrstili što više timijana u svoju prehranu, ubaci ga u dresinge za salatu, u kremaste umake, pospi po kuhanom povrću te ga koristi u pirjanim jelima.

4. Kardamom

U ayurvedskoj medicini kardamom se koristi za liječenje astme jer potiče cirkulaciju krvi u plućima, zatim afti, probavnih tegoba pa čak i depresije. Ima diuretska svojstva te pogoduje zdravlju bubrega. Djeluje protuupalno te umanjuje bolove i otekline, osobito u ustima i grlu.

Savjet: koristi ga podjednako u slanim  i slatkim jelima, a nekoliko zrnaca kardamoma krem-juhi od bundeve dat će posebnu mirisnu notu.

5. Crni kim

Spas je za oslabljeni imunitet jer ove sjemenke imaju izuzetan sastav: sadrže proteine, ugljikohidrate, zasićene i nezasićene masne kiseline, tiamin, niacin, folnu kiselinu, kalcij, željezo, beta-karoten i mnogo drugih vrijednih sastojaka. Prema pučkom vjerovanju, crni kim liječi sve, dok su suvremena istraživanja potvrdila veliki broj bolesti na koje povoljno djeluje. 

Savjet: crni kim je vrlo aromatičan i okusom podsjeća na papar.

6. Kajenski papar

Ljutina kajenskog papra posljedica je visoke koncentracije tvari kapsaicina zbog koje kajenski papar učinkovito otvara začepljene dišne putove u nosu. Odličan je izvor A vitamina jer je bogat provitaminom A, uključujući i beta-karoten – antioksidans koji ublažava simptome astme, osteoartritisa i reumatoidnog artritisa.

Savjet: isprobaj ga u jelima kojima hrabro želiš dodati notu ljutog okusa.

7. Đumbir

Zimi će te rijetko što tako dobro zagrijati kao čaj s đumbirom, koji snažno utječe na cirkulaciju. Jedna žličica đumbira ima sličnu razinu antioksidansa kao jedna šalica špinata te jača imunitet. Iznimno blagotvorno utječe na probavu i otapanje masnoća.

Savjet: ugodno ljutkasti okus đumbira dobro paše i u slatkim i u slanim jelima, varivima i juhama, a odličan je i u napitcima.

Dodaj češće u svoja jela ili napitke šarene, mirisne organske začine i iskoristi njihova blagotvorna svojstva.

Ako želiš saznati više o načinu djelovanja začina na organizam, ali i naučiti kako se koriste i sve isprobati, pridruži nam se na zanimljivoj Lebensbaum radionici.

Komentari 0
Pošaljite svoj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena
Nema komentara. Budi prvi!
bioNewsletter
Zdrave ideje i savjeti stižu direktno na mail.
Newsletter šaljemo jednom tjedno, ni mi ne volimo spam :)
Naruči putem weba, plati i preuzmi u trgovini
Od sada možeš naručiti sve željene proizvode putem weba te ih preuzeti i platiti u odabranoj, bilo kojoj bio&bio trgovini. Ovo je idealno kada imaš malo veći shopping za obaviti, a nemaš vremena pretraživati i istraživati. Sve će te već čekati spremno. :)
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naše Uvjete kupnje.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Uvjetima kupnje pročitajte ovdje.
Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel