Mahunarke kao superhrana

U našem je tijelu 75 trilijuna stanica koje marljivo rade. Tko puno radi, taj je i gladan, no čime nahraniti i nagraditi ove čudesne radnike koji čine sve da bismo bili živi, zdravi i osjećali se sjajno?

Jedno od zlatnih pravila prehrane kakvu vole naše stanice glasi – povećajte unos mahunarki! Od slanutka i mungo-graha do leće i crnog graha, ova je hrana vrhunski biljni izvor bjelančevina. Vrsta je toliko mnogo i moguće ih je pripremati na toliko mnogo različitih načina da vam nikada neće dojaditi. 

Julie Montagu, The Flexi Foodie, popularna kuharica, blogerica i hranoobožavateljica, u svojoj novoj kuharici Superhrana potvrđuje da su mahunarke doista super junaci biljne prehrane. Ovih 7 supermahunarki posebno izdvaja: 

1. GRAH

Grah je pun bjelančevina i vrlo zasitan, što ga u obrocima čini sjajnom zamjenom za meso. Siromašan je masnoćama i bogat prehrambenim vlaknima, a različiti oblici, teksture i okusi zovu na kuhanje i isprobavanje novih recepata.

2. SLANUTAK

Slanutak je odličan za probavno zdravlje. Konzumiranje male količine svakoga dana može i sniziti razinu lošeg kolesterola te poboljšati zdravlje srca. Sastav antioksidansa u slanutku složen je i vrlo vrijedan. Slanutak je superbogat vlaknima i bjelančevinama, a ima nizak glikemijski indeks, što znači da vam pomaže da se dulje osjećate sito. Slanutak sadrži i zdravu dozu fosfora, presudnog za zdravlje kostiju.

3. LEĆA

Ima je mnogo ukusnih vrsta, a najčešće su crvena, smeđa i puy. Leća je čudesan izvor bjelančevina i ugljikohidrata, a sadrži i dojmljivu razinu kalcija, željeza, fosfora i mnogih B-vitamina.

4. CRNI GRAH

Istraživanja su pokazala da je prehrana bogata crnim grahom blagotvorna za debelo crijevo zbog njegova utjecaja na rast bakterija. Ujedno je i nevjerojatno siromašan kalorijama, ali bogat vlaknima i ugljikohidratima, što ga čini savršenom hranom za pojačavanje energije. Crni grah osobito je bogat folatom i željezom pa je izvrstan za trudnice.

5. EDAMAME

Edamame su sojina zrna koja nisu postigla punu zrelost. Fantastičan su izvor prehrambenih vlakana, bjelančevina, omega masnih kiselina i ugljikohidrata, ali sadrže i mnoge druge vitamine i minerale. To je jedna od rijetkih namirnica koja sadržava svih devet esencijalnih masnih kiselina te čini odličan međuobrok.

6. AZUKI

Ovaj je grah crvenkastosmeđe boje i slatkog, orašastog okusa. Najčešće se koristi u azijskoj kuhinji, a u Japanu je osobito popularan zbog svojstava poboljšanja zdravlja. Bogat je topivim vlaknima, ali i raznim hranjivim tvarima kao što su riboflavim, niacin, tiamin i kalij. Samo mala šaka azuki-graha sadrži 100 posto preporučenog dnevnog unosa minerala u tragovima molibdena, koji pomaže detoksikaciji jetara.

7. BIJELI GRAH

Bijeli grah izniman je izvor bjelančevina bogat vlaknima i siromašan kalorijama, a tijelo opskrbljuje blagotvornim složenim ugljikohidratima. Ovaj je grah ujedno prepun kalija, cinka, željeza i mnogih drugih esencijalnih vitamina i minerala, da ne spominjemo kako je samo ukusan!

Ovdje naručite Planetopijinu knjigu Superhrana, autorice Julie Montagu.