Filtriranje
Web trgovina
0800 246 246
Pon - Pet od 8 do 16h
bio&bio tim

Najbolji izvori zdravih biljnih masnoća

Saznaj koje masnoće su zdrave i u kojim namirnicama ih pronaći.

Najbolji izvori zdravih biljnih masnoća
Datum objave: 07.05.2021

Priča o masnoćama često nas zbunjuje. U zadnje vrijeme sve se više radi distinkcija između zdravih i nezdravih masnoća, a u moru različitih informacija ponekad je teško ustanoviti razliku. Zdrave podrazumijevaju tzv. mono i polinezasićene masti koje su nužno potrebne za normalno funkcioniranje organizma, zdrave mišiće i mentalno zdravlje.

Bogatstvo energije u jednoj žličici

Za sve koji namaze od orašida i sjemenki biraju zbog zdravlja i kvalitetne nadopune prehrane za djecu predškolske i školske dobi, savjetujemo birati one namaze koji sadrže 100% udjel sjemenki ili orašida bez dodanog šećera. Prirodno prisutna masnoća, bogata zdravim masnim kiselinama, često je najbolji konzervans namazu pa ga je korisnije čim prije pojesti nego birati onaj s konzervansom produženog roka trajanja.

Zdravstvene i nutritivne prednosti namaza od orašida su višestruke, oni su koncentrati važnih nutrijenata poput proteina, zdravih masnoća, vlakana, minerala i u mastima topivih vitamina.

Najčešće vrste namaza od orašida i sjemenki

Ističe se sadržajem folata što je opći naziv za skupinu B vitamina, poznatih i po nazivu B9. Često se folati poistovjećuju s folnom kiselinom koja se odnosi na oksidiranu sintetiziranu komponentu koja se koristi u dodacima prehrani i u obogaćivanju hrane. Iako se folna kiselina iz dodataka prehrani bolje resorbira preporučuje se na duže periode ipak uzimati izvore folata poput namaza od lješnjaka, posebice u trudnoći za pravilan razvoj kostiju i mozga ploda.

Visok udio kalcija i bakra lansirao je ovaj namaz visoko na listu neizostavnih namirnica za zdravlje srca i snažne kosti. Smatra se najzdravijim namazom od orašida jer sadrži mononezasićene masti (poput Omega 3) koje spuštaju razinu LDL-a. Njihova zastupljenost u prehrani zaslužna je za bolji rad mozga, dobro raspoloženje, a važnu ulogu imaju i u stimuliranju imunološkog sustava.

Kikiriki sadrži najveću količinu proteina od svih orašida i sjemenki, iako je zanimljiva činjenica da kikiriki nije orašid već spada u skupinu mahunarki. Sadržaj proteina čini ovaj namaz idealnim za sve kojima je unos proteina iznimno važan, a veliku popularnost stekao je zbog uvrštavanja u obavezni dio prehrane sportaša posebice nakon treninga.

Sezam je ultimativni izvor lako probavljivog kalcija. Samo jedna žlica namaza od sezama, poznatijeg kao tahini, opskrbit će tijelo pojačanom količinom kalcija. To je posebno važno za djecu u razvoju, djecu s problematičnim zubima, ali i ženama u menopauzi i starijoj dobi. Bogat je aminokiselinom metionin koja je dobar čistač jetre pa je ovaj namaz po popularnosti odmah iza namaza od kikirikija.

Zanimljivost ovog „orašida“ je da je on zapravo sjemenka od vrste jabuke, voća drveta indijskog oraha. Od ostalih namaza razlikuje ga bogatstvo magnezija i željeza i manji udjel masnoća koje mnogi neopravdano izbjegavaju. Najpopularniji je ipak zbog sadržaja prirodnog i biodostupnog selena koji doprinosi normalnoj funkciji štitnjače, podržava snažan imunitet te štiti stanice od oksidativnog stresa.

Hladno prešana ulja

Osim u orašidima i sjemenkama te njihovim namazaima, zdrave masnoće nalaze se i u drugim namirnicama poput avokada i chia sjemenki. Kao odličan izvor ističu se hladno prešana ulja (npr. maslinovo, kokosovo, suncokretnovo, laneno, sezamovo, konopljino, bademovo, ali i ulje algi).

Naširoko su poznate vrline ekstra djevičanskog kokosovog ulja. Njegova super moć: održavanje stabilne strukture na visokoj temperaturi čine Kokosovo ulje bez mirisa idealnim odabirom za kuhanje i prženje, pa čak i za višestruko korištenje.

Valja napomenuti kako nije svako kokosovo ulje isto te se na tržištu nalaze njegove brojne varijante. Stoga je kod kupnje potrebno obratiti pažnju da odaberete ulje dobiveno tehnikom hladnog prešanja iz cjelovitih i 100 % organskih namirnica.

Osim što tijelo treba zdrave masnoće za normalno funkcioniranje, treba ga i naš mozak. O važnosti zdravih masnoća te raznolike, organske i cjelovite prehrane za kognitivne funkcije i mentalno zdravlje, pročitaj u zanimljivom članku: Nahrani mozak i razvedri se.

 

 

bioNewsletter
Zdrave ideje i savjeti stižu direktno na mail.
Newsletter šaljemo jednom tjedno, ni mi ne volimo spam :)
Naruči putem weba, plati i preuzmi u trgovini
Od sada možeš naručiti sve željene proizvode putem weba te ih preuzeti i platiti u odabranoj, bilo kojoj bio&bio trgovini. Ovo je idealno kada imaš malo veći shopping za obaviti, a nemaš vremena pretraživati i istraživati. Sve će te već čekati spremno. :)