Filtriranje
Web trgovina
0800 246 246
Pon - Pet od 8 do 16h
Irina Zafranović

Ne dopusti da te farbaju

Saznaj jesu li neki proizvod, brand ili trgovina zaista, srcem i dušom, zeleni ili se samo takvima prikazuju i zapravo te farbaju.

Datum objave: 07.09.2017

Greenwashing je marketinški lijepo upakirana laž. Cilj joj je prikazati neki proizvod, brand ili tvrtku zelenom tj. ekološki savjesnom i održivom, dok zapravo oni to nisu. Pročitaj koji su najčešći trikovi greenwashinga i kako ne nasjesti.

7 najčešćih marketinških fora greenwashinga

  1. Korištenje nedefiniranih i općenitih izraza poput "prirodno", "100% prirodno" i "zdravo", "100% zdravo" i sl.
  2. Korištenje izmišljenih, neslužbenih certifikata i potvrdnica kojima je cilj ostaviti dojam da je određeni proizvod organski ili proizvodnja ekološka i održiva (npr. "100% zelen proizvod").
  3. Isticanje okolišnih tvrdnji koje nije moguće provjeriti i koje nisu potkrijepljene dokazom ili certifikatom (npr. "proizvod je od recikliranih sastojaka" bez navođenja udjela recikliranog materijala).
  4. Prikazivanje sugestivnih prizora prirode ili elemenata prirode, zelenila i sl. (npr. cvijeće i latice koje izlaze iz auspuha automobila).
  5. Isticanje oznaka poput "ne sadrži freon (CFC)" koji je ionako zabranjen.
  6. Navođenje tvrdnji poput "bez glutena" i "veganski" na proizvodima koji ih ionako ne sadrže poput vode, sode bikarbone i sl.
  7. Isticanje napomene "bez šećera" dok je zapravo zaslađivač u proizvodu, primjerice, još štetniji, neurotoksin aspartam.

Što učiniti da se zaštitiš

Postoji nekoliko stvari koje moraš učiniti ako ne želiš biti žrtva greenwashinga.

  • Traži zakonski definirane certifikate (zelena eko markica)
  • Čitaj deklaracije
  • Istraži prije kupnje

I zadnje, ali ne i najmanje važno - kupuj iz provjerenih trgovina čija se ponuda zaista sastoji od proizvoda s eko certifikatima. U Hrvatskoj je to još uvijek "siva zona", no postoje dobri primjeri, poput Njemačke, gdje je zakonom definirano kakva vrsta trgovine ima pravo nositi u nazivu "eko" i "bio". Naime, zakon nalaže da takve trgovine zaista i drže organske certificirane proizvode, a ne one koji se promoviraju nedefiniranim ukrasima poput "zdravo", "prirodno", "bio", "domaće i zeleno", dovodeći time kupca u zabludu. 

Klikni ako te zanima dodatno pojašnjenje: jesu li eko i prirodno zapravo ista stvar

Preporuke 0
Oduševio te proizvod ili znaš neki dobar trik za primjenu?

Vaša email adresa neće biti objavljena
Ostavi nam svoju preporuku i pomozi drugima da pronađu baš ono što im treba.
bioNewsletter
Zdrave ideje i savjeti stižu direktno na mail.
Newsletter šaljemo jednom tjedno, ni mi ne volimo spam :)
Naruči putem weba, plati i preuzmi u trgovini
Od sada možeš naručiti sve željene proizvode putem weba te ih preuzeti i platiti u odabranoj, bilo kojoj bio&bio trgovini. Ovo je idealno kada imaš malo veći shopping za obaviti, a nemaš vremena pretraživati i istraživati. Sve će te već čekati spremno. :)