Filtriranje
Web trgovina
0800 246 246
Pon - Pet od 8 do 16h
Mateja Horvat, mag. nutricionizma

Nutritivno bogatstvo mahunarki i ispravan način kuhanja

Otkrij sve trikove za pravilan način kuhanja mahunarki i iskoristi njihovu nutritivnu vrijednost.

Datum objave: 23.02.2016

Mahunarke u sebi čuvaju pravo malo nutritivno bogatstvo. Koliko su posebne i važne, dokazuje i ovogodišnja odluka Organizacije za prehranu i poljoprivredu Ujedinjenih naroda (FAO) o proglašenju 2016. Godinom mahunarki.

Nutritivna vrijednost mahunarki

Mahunarke su značajan i vrijedan izvor biljnih proteina i dijetalnih vlakana. Od mineralnih tvari, značajan su izvor željeza, kalcija i magnezija, a od vitamina najviše sadrže vitamine B skupine.

Ispravan način kuhanja mahunarki

Mahunarke uglavnom treba namakati prije kuhanja te kuhati dovoljno dugo kako bi im se poboljšala probavljivost.

  1. AZUKI GRAH se namače 6 do 8 sati. Kuha se oko 45-60 minuta. Izuzetno je cijenjen jer jača bubrege. Pomaže u regulaciji krvnoga tlaka, budući da sadrži visok udio kalija, a nizak udio natrija. Poboljšava cirkulaciju i dobar je diuretik. Odličan je za variva, ali i za slatka tijesta i slatke umake.
  2. BIJELI, CRVENI I CRNI GRAH​ obavezno se namaču prije kuhanja i to najbolje 8 do 10 sati, a kuhaju se od 45 minuta pa i do 2 sata (bijeli veliki grah). Najčešće se pripremaju kao variva, no mogu se poslužiti i kao prilog.
  3. CRNA SOJA je jedina mahunarka koja se namače u slanoj vodi i to 6 do 8 sati, a kuha se oko 40 minuta u ekspres loncu. Jedna je od najukusnijih mahunarki. Crna soja poznata je po tome što podržava rad ženskog hormonalnog sustava, a smatra se i tonikom za bubrege. Od mineralnih tvari dobar je izvor cinka i željeza.
  4. SLANUTAK​ se namače 6 do 8 sati, a kuha se oko 40 minuta u ekspres loncu. Odličan je izvor mangana, željeza, magnezija i kalcija. Poboljšava rad slezene i djeluje diuretički. Osim za variva, slanutak je odličan za razne namaze zbog orašastog okusa i kremaste strukture idealne za hummus, popečke i salate.
  5. MUNGO GRAH je zapravo zelena soja. Nije ga potrebno namakati prije kuhanja, ali ukoliko ga namočite, brže će se skuhati i biti će probavljiviji. Najčešće se koriste klice mungo graha jer je on mahunarka koja najbolje klija. Klice se dodaju u razne salate i sendviče.
  6. LEĆA​ je dostupna u raznim bojama, od žute i crvene, do zelene, smeđe i crne boje. Nije je potrebno namakati prije kuhanja i priprema se brže od ostalih mahunarki. Može se koristiti tijekom cijele godine, a osobito je pogodna za proljeće i ljeto zbog kratkog vremena kuhanja. Najčešće se koristi za variva i krem juhe. Odličan je izvor vitamina B1, B6, magnezija, željeza i cinka.

SAVJET​: Kako bi se mahunarke brže skuhale te postale lakše za probavu, dodaj komadić kombu alge prilikom kuhanja ili ih kuhaj tzv. šok metodom što znači da se tijekom kuhanja povremeno dolijeva hladna voda kako bi puknula opna koja je teže probavljiva.

Probaj izvrstan recept iz serijala zdravo&lako s mahunarkama by Jadranka Boban Pejić :) #LovePulses #IYP2016

Komentari 0
Pošaljite svoj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena
Nema komentara. Budi prvi!
bioNewsletter
Zdrave ideje i savjeti stižu direktno na mail.
Newsletter šaljemo jednom tjedno, ni mi ne volimo spam :)
Naruči putem weba, plati i preuzmi u trgovini
Od sada možeš naručiti sve željene proizvode putem weba te ih preuzeti i platiti u odabranoj, bilo kojoj bio&bio trgovini. Ovo je idealno kada imaš malo veći shopping za obaviti, a nemaš vremena pretraživati i istraživati. Sve će te već čekati spremno. :)