Pravilnim odabirom namirnica protiv simptoma stresa

Smatra se da danas ne postoji bolest ili poremećaj koji nije na neki način povezan ili pojačan sa stresom. Povećanje razine hormona koji se javlja u slučaju izloženosti stresu, povećava metabolizam masti, ugljikohidrata i bjelančevina proizvodeći brzo energiju koja je organizmu potrebna. Samim time, neke hranjive tvari se troše puno brže nego što je to uobičajeno. Stoga, osobe koje su često pod stresom moraju posebno voditi računa o uravnoteženoj i izbalansiranoj prehrani.

Hormon stresa, adrenalin, uzrokuje podizanje krvnoga tlaka uz smanjenje cirkulacije krvi u probavnim organima. A povisuje se cirkulacija u skeletnim mišićima i srcu. Da bi se organizam uspješno borio sa stresom trebamo paziti i na unos antioksidansa.

Antioksidansi su tvari koje štite stanice od oksidacijskog djelovanja slobodnih radikala. Stupaju u reakciju sa slobodnim radikalima te ih deaktiviraju. Tijekom stresa potrebno je voditi računa o unosu sljedećih nutritivnih tvari:

VITAMINI B SKUPINE
B vitamini su uključeni u gotovo sve važne procese u organizmu. Oni su esencijalni nutrijenti koji su neophodni za stvaranje energije, metabolizam masti, ugljikohidrata i bjelančevina, prijenos živčanih impulsa i stvaranje krvnih stanica. Također su bitni za rad probavnog sustava te za zdravlje kože i kose. Posebnu ulogu imaju u stanjima stresa jer su potrebni kod pojačanog umora te povećanog mentalnog i tjelesnog napora.

Prirodni izvor vitamina B skupine: cjelovite žitarice, zeleno lisnato povrće, suncokret, sezam i orašasti plodovi.

CINK
Cink je bitan za veliki broj metaboličkih procesa u tijelu. Jača i potiče imunološki sustav te ima snažno djelovanje u borbi protiv virusa i bakterija. Igra važnu ulogu u radu središnjeg živčanog sustava.

Prirodni izvori cinka: sjemenke bundeve, grašak, suncokretove sjemenke, pšenične klice, pšenične mekinje, sezam, bademi, indijski i brazilski oraščići.

MAGNEZIJ
Magnezij je mineral koji pomaže u održavanju ravnoteže živčanog i mišićnog sustava te poboljšanju rada srca. Pomaže protiv stresa, umora i uznemirenosti. Ima snažan učinak na rad srca i krvnih žila jer sprečava podizanje krvnog tlaka. Magnezij može uspješno sanirati umor i izliječiti simptome fizičkog i psihičkog opterećenja.

Prirodni izvori magnezija: magnezij klorid, kakao prah i nibs, zeleno lisnato povrće, alge, orašasti plodovi, banane, mahunarke i avokado.

SELEN
Selen je esencijalni mineral koji se nalazi u tragovima u organizmu. Potreban je sustavu enzima prisutnih u našem organizmu čija je zadaća zaštita organizma od stresa. Zajedno sa vitaminom E sudjeluje u zaštiti staničnih membrana. Uspješno prevenira oštećenja stanica te usporava procese starenja.

Prirodni izvori selena: brazilski oraščić, pšenične klice, morski plodovi, lješnjaci, orasi, sjemenke suncokreta, zob, smeđa riža, češnjak i brokula.

VITAMIN C
Potreban je za sintezu mnogih antistresnih hormona, što znači da je potreban tijelu u borbi protiv stresa. Kada smo stresu izloženi kroz duže vrijeme javljaju se i veće potrebe organizma za vitaminom C. Također vitamin C pruža zaštitu stanicama, te je važan za jačanje imuno sustava te djeluje kao snažan antioksidans.

Prirodni izvori vitamina C: agrumi, lisnato povrće, brokula, paprika, rajčica, krumpir, kupus i bobičasto voće.

VITAMIN E
Vitamin E je glavni antioksidans u lipidima staničnih membrana. Osobito je značajna njegova zaštitna uloga mozga i središnjeg živčanog sustava. Zajedno s drugim antioksidansima iz hrane sudjeluje u prevenciji oboljenja srca i krvnih žila, te također poboljšava sveukupno zdravlje.

Prirodni izvori vitamina E: pšenične klice, orasi, sjemenke, hladno prešana biljna ulja i posebno suncokretovo ulje.

Ukoliko za vrijeme stresa redovito posežemo za pravim namirnicama, one itekako mogu imati pozitivan utjecaj na sposobnost organizma da se nosi sa simptomima stresa. Odaberite vama najdraže namirnice i osjetite njihovo blagotvorno djelovanje.