Prirodna rješenja protiv viroza

Dok ovo pišem, vani obilato pada prvi proljetni snijeg i podsjeća nas da zima ne poznaje kalendarske granice. Gripa, prehlade, grlobolje i druge napasti vrebaju i ne prežu ni pred čime tijekom cijele godine. No, možda ipak nije tako – znanost je potvrdila da itekako prežu pred kvalitetnom prehranom, a posebice onom koja obiluje cinkom, tvrdi dr. Joel Fuhrman u svom bestseleru Superimunitet.

Koja je tajna velike moći cinka?
Dr. Fuhrman  u knjizi piše ovako: „Cink je esencijalni mineral koji ima važnu ulogu u imunološkoj funkciji i hranjiva je tvar koja je u mnogih ljudi granično deficitarna. Mnogo je dokaza koji govore da redovito uzimanje dodatka cinka ili usredotočenost na konzumaciju hrane bogate ovim mineralom poboljšava imunološku funkciju te suzbija infekcije i nastanak raka.

Uzimanje dodatka cinka kod prehlada ili gripe znatno ublažava intenzitet simptoma te skraćuje trajanje bolesti. Među ljudima koji uzmu cink u prva dvadeset i četiri sata od pojave simptoma rizik da će simptomi biti prisutni i nakon sedam dana bio je otprilike upola manji nego u osoba koje nisu uzele dodatak cinka.

Cink ne samo da smanjuje trajanje i intenzitet simptoma prehlade, nego je i redovito uzimanje cinka spriječilo prehlade te smanjilo izostajanje iz škole i uporabu antibiotika u djece. Dodatak cinka uziman u razdoblju od najmanje pet mjeseci smanjio je rizik od prehlade za trećinu u odnosu na skupinu koja nije uzimala taj dodatak.“

Hrana liječi
Kao odlične izvore cinka dr. Fuhrman navodi: sirove, neoljuštene sjemenke sezama, sirove ili pržene sjemenke bundeveazuki grah, sirove pinjole, sirove indijske oraščiće, sirove sjemenke suncokretadivlju rižu, crni i crveni grah, brokulu, sirov tahini, kovrčavi kelj.

Mislimo da je sve ovo sasvim dovoljan razlog da već danas naše kuhinje opremimo hranom bogatom cinkom i nasmijemo se prehladama u brk :-)