Sve o hladno prešanim biljnim uljima

Često zapostavljene, masnoće imaju brojne važne uloge u ljudskom organizmu te su neophodan dio pravilne i uravnotežene prehrane. Masti su najbolji izvor energije. Služe kao izolator od temperaturnih promjena, oblažu unutarnje organe, održavaju kožu zdravom te pomažu u apsorpciji vitamina topljivih u mastima (vitamini A, D, E i K).

Neke od masnoća izvor su esencijalnih masnih kiselina koje organizam ne može sam sintetizirati te ih mora dobiti putem hrane. Dvije važne esencijalne masne kiseline su linolna (omega 6) i linolenska (omega 3).
Također masti poboljšavaju okus hrani i usporavaju pražnjenje želuca. A što je najvažnije, masti su osnovna gradivna jedinica za naš mozak.

KOKOSOVO ULJE
Sastoji se od srednje lančanih masnih kiselina koje se vrlo lako probavljaju te brzo daju energiju. Jedan od osnovnih sastojaka kokosovog ulja je laurinska kiselina koja se nalazi i u majčinom mlijeku. Ona ima snažno antivirusno i antibakterijsko djelovanje. Ovaj životno važan sastojak štiti dijete od raznih infekcija dok mu vlastiti imunološki sistem još nije u potpunosti razvijen. Još jedan bitan sastojak kokosovog ulja je kaprilna kiselina koja potiče razvoj „dobrih“ bakterija te uništava parazite u probavnom sustavu.

Savjet: Birajte ekstra djevičansko kokosovo ulje jer je najkvalitetnije, a ukoliko vam ne odgovara miris kokosa, možete se poslužiti i sa kokosovim uljem bez mirisa koji je slabije kvalitete, ali i dalje pogodan za kuhanje.

SUNCOKRETOVO ULJE
Okrećući se uvijek za suncem, ova biljka od ranog jutra do kasno poslije podne crpi sunčevu energiju i pretvara ju u „zlatnu masnu kapljicu“. Ako se kod obrade ovakve prirodne sirovine bira hladno prešanje, može se dobiti proizvod visoke nutritivne vrijednosti. Suncokretovo ulje se odlikuje visokom koncentracijom linolne kiseline i umjerenom koncentracijom oleinske kiseline.

Savjet: Ulje sucokreta za prženje i pečenje sadrži oleinsku kiselinu koja je izuzetno stabilna pri visokim temperaturama te ima veću oksidacijsku stabilnost.

MASLINOVO ULJE
Maslinovo ulje je jedno od najzdravijih ulja na svijetu. Iako se djevičansko maslinovo ulje uglavnom koristi kao salatno, možete ga se bez straha koristiti i pri povišenim (no ne i previsokim) temperaturama zahvaljujući njegovom kemijskom sastavu. Kuhanjem i prženjem gube se neki polifenoli, hlapivi alkoholi i esteri i mijenja se miris, ali se nutritivna vrijednost ne mijenja.

Savjet: Kao i kod kokosovog ulja, uvijek radije izaberite ekstra djevičansko maslinovo ulje.

Osim ulja pogodnih za kuhanje, nikako nemojte zapostaviti i ostala kvalitetna hladno prešana salatna ulja kao što su: bučino, laneno, sezamovo, konopljino, arganovo, bademovo, orahovo

Poigrajte se i uživajte u raznolikosti i kvaliteti svih ulja. Jer to je i bit kvalitetne prehrane – raznolikost.