Tapioka - glavna zvijezda bezglutenske hrane

Tapioka? Ako još ne znaš za ovu namirnicu, čitaj dalje jer će te osvojiti njezina učinkovitost, jednostavnost i bogatstvo koje daje jelima.

Tapioku daje višegodišnja biljka koja najčešće uspijeva u tropskoj klimi, a poznata je pod nazivom manioka ili yuca. Uspijeva u šumskim predjelima Južne Amerike, a njezin se škrob zove tapioka. Koristi se vrlo često u bezglutenskim proizvodima, stoga je pogodna za sve one koji paze da gluten ne bude sastavni dio njihovih obroka, a i lako je probavljiva hrana.

Pozitivne strane - vjeruj, ima ih!

Brašno tapioke bogato je vitaminom B, mineralima (magnezij, kalij, kalcij, mangan, cink, željezo) i ne sadrži masti ni proteine. Nutricionistički gledano, korijen tapioke je vrlo izdašan jer sadrži čak 80% lako probavljivog škroba. Njezini blagotvorni učinci ogledaju se u tome da daje energiju i izdržljivost našem tijelu, regulira probavu i potiče mršavljenje, snižava kolesterol, smanjuje stres, ne opterećuje probavni sustav, regulira tlak i čuvar je zdravlja našeg srca.

Kako je možeš koristiti?

Tapioka se koristi u pripremi raznih jela i smatra se jednom od najboljih zamjena za pšenicu. Ona je jedan od najučinkovitijih škrobova poznatih u kuhinji, jer osim što nema boje niti okusa, služi za zgušnjavanje jela bez grudica.

Pogodna je za kuhanje, pečenje, a savršeno se slaže s raznim varivima, umacima i juhama. Jela pripremljena uz prisutnost tapioke poprimaju hrskavu koru, pa je dobar pomoćnik u pripremi peciva i kruha.

Niti ljubitelji slatkog neće se razočarati jer dodatkom tapioke mogu se napraviti zdravi pudinzi u koje po želji možete dodati voće ili namirnice po ukusu, te slatki napitci. Najpopularnija je u indijskoj, brazilskoj, te japanskoj kuhinji, a njezina se popularnost sve više širi i na ostale poznate svjetske kuhinje.

Savjeti uz koje ćeš lako koristiti tapioku

Kod pripreme tapioka se mora namočiti, a kuhana u tekućini stvara gel, koji se potom dodaje hrani kao sredstvo zgušnjavanja prije kuhanja.

NA SLANO

  • Koristi tapioku kad radiš omlet s raznolikim povrćem.
  • Tapiokom ćeš za čas zgusnuti umake i juhe, a ako je dodaš tijestu, poboljšat ćeš mu vlažnost i teksturu.

NA SLATKO

  • Pudinzi svih okusa – čokolada, vanilija, kokos… Tapioka je bez ukusa i mirisa pa je možeš koristiti u raznolikim slasticama.

Zašto ćeš voljeti tapioku

  • Vrlo je jednostavna za korištenje
  • Daje bogat okus jelima
  • Lišena je glutena i alergena
  • U potpunosti može zamijeniti pšenično brašno i nije ju potrebno miješati s bilo kojim drugim brašnom

Kokosov puding od tapioke

3 velike žlice tapioka brašna

4 čaše kokosovog mlijeka

1 žlica javorova sirupa

2 žlice malina

U kokosovom mlijeku ukuhaj tapioka brašno, a po završetku dodaj javorov sirup, te ostavi puding da se ohladi. Koliko žlica brašna ćeš staviti u mlijeko ovisi o količini mlijeka i da li voliš gušće ili rijeđe pudinge. Po želji puding ukrasi malinama.