Vegani obožavaju Oatly

Švedska kompanija Oatly prva je na svijetu proizvela napitak od zobi, postupkom koji su sami otkrili i patentirali te koji se prodaje u dvadeset europskih zemalja. Ovaj biljni napitak postao je popularan devedesetih kao odgovor na sve učestaliju pojavu netolerantnosti na laktozu, no danas je omiljen među ljudima koji biraju zdrave stilove življenja, a posebice među mlađom populacijom.

Početkom 1990-ih naša je ideja bila napraviti biljni napitak koji će biti u skladu s potrebama ljudi i planete Zemlje.  Zajedno s proizvođačima sojinih napitaka, otvorili smo nova tržišta alternativama za mliječne proizvode diljem Europe. Budući da je Oatly bio prvi zobeni napitak na tržištu, mogu reći da je Europljanima zasigurno omogućio bolji životni stil, prije svih veganima, pojašnjava Bengt Anker, jedan od osnivača Oatlyja.

Pri odabiru sirovina Šveđani su vrlo rigorozni te za certificirani napitak koriste isključivo zob s ekoloških imanja iz regije. Sjeverni dijelovi Švedske, s hladnim zimama i ljetima s velikim brojem svijetlih sati zbog tzv. polarnog sunca, idealni su za uzgoj zobi visoke kvalitete, iznimne hranjive vrijednosti i posebne bijele boje. Oatly također primjenjuje stroge standarde ekološkog uzgoja.

Osim po proizvodima vrhunske kvalitete, Oatly je poznat po odvažnom dizajnu koji s lakoćom komunicira s mlađom publikom te promovira zdravi lifestyle i veganski izbor. Wow no cow, We don't do animals, Know your rights ili Fiberlicious, samo su neke od poruka koje se nalaze na Oatlyjevim pakiranjima. Zbog nekih tvrdnji na pakiranjima tužila ih je i mljekarska industrija. Spor su izgubili, no zadobili su simpatije tisuća vegana diljem Europe koji Oatly cijene zbog kvalitete, ali i stava.

Ova osviještena kompanija njeguje društveno odgovorni pristup poslovanju, u odnosu sa zaposlenima, dobavljačima, zajednici i okolišu. Pokrenuli su i Oatly Academy kojoj je cilj edukacija kuharskog osoblja u švedskim vrtićima i školama, koji u svoje jelovnike uvode Oatly. Snagu branda Oatly ilustrira imidž koji imaju u Švedskoj te stoje uz bok nacionalnim brandovima poput Ikee ili Volva.

Biovega je prvi partner, kupac organskog Oatlyja u Europi te ovaj zobeni napitak u Hrvatskoj distribuira više od 20 godina. Bengt Anker, uvijek rado ističe kako upravo Jadranki Boban Pejić, direktorici Biovege, duguje inicijativu za razvoj Oatlyja jer je prva sugerirala kako se ovi proizvodi mogu koristiti u kuhanju.

Naše dvije tvrtke zajedno su rasle i uvijek inspiriramo jedni druge, izjavio je Anker.

Snaga zobi u čaši

Oatly zobeni napitci iznimno su dobrog okusa, a u kuhanju su vrlo svestrani - od doručka s pahuljicama do peciva i slastica. Posebno je popularna Oatly krema za kuhanje koja daje odličnu teksturu krem juhama i umacima, ali je vrlo lagana i nisko kalorična. Nijedan proizvod ne sadrži bijeli šećer ili umjetne arome. Oatly s okusom čokolade ili organske vanilije s Madagaskara zaslađeni su agavinim sirupom. Iznimno je popularna i inačica Oatlyja s kalcijem dobivenim iz morskih algi.

Oatly je jedini napitak od zobi na europskom tržištu koji ima potvrđenu zdravstvenu učinkovitost zbog prisutnosti betaglukana, koji su iznimno važni za imunitet. Dnevni unos od 750 ml napitka od zobi Oatly (= 3 g beta-glukana iz zobi) doprinosi održavanju normalne razine kolesterola u krvi.