Vlatka Kuzmić: Slijedili smo svoju viziju bez obzira na rizik

Serijal #HReko u srpnju donosi intervju s Vlatkom Kuzmić, vlasnicom popularnog branda veganskih proizvoda Annapurna.

1. Kako ste i kada došli na ideju o proizvodnji ekoloških proizvoda od soje i pšenice i je li trebalo hrabrosti za takav pothvat? 

S radom smo započeli 2001. godine kada smo sve poslove, od proizvodnje do prodaje i distribucije, obavljali sami. U to vrijeme smo proizvodili 5 artikala koje smo prodavali u nekoliko trgovina zdrave hrane. Još kao studenti smo se interesirali za zdravu prehranu te smo se i sami hranili na takav način. Primijetili smo da je izbor proizvoda od soje i pšenice vrlo mali. Na tržištu je postojalo svega nekoliko osnovnih proizvoda. Cilj nam je bio ponuditi velik izbor proizvoda po pristupačnim cijenama. Trebalo je hrabrosti, ali o tome i o preprekama nismo uopće razmišljali. Željeli smo slijediti svoju ideju i viziju bez obzira na rizik.

2. Jeste li nailazili na poteškoće u počecima svoj eko projekta?

Nije bilo velikih poteškoća jer nam je cilj od početka poslovanja bio imati eko proizvode te nam nije bilo teško prilagoditi proizvodnju i recepture svim zakonskim odredbama. Postoje određeni zakonski uvjeti kojih se moramo pridržavati i dok se to slijedi, sve je u redu.

3. Koji se Annapurna proizvodi mogu pronaći na bio&bio policama i koji su najpopularniji?

U bio&bio trgovinama se mogu pronaći svi Annapurna proizvodi. Kako su rasle bio&bio trgovine, tako je rasla i Annapurna i uvijek su nas podržavali i inspirirali novim idejama te poticali da radimo na stalnom poboljšanju. Najpopularniji su tofu proizvodi - Svježi tofu, Dimljeni tofu i Tofu grill.

4. Kako nabavljate sirovine za svoje proizvode i koje certifikate imaju?

Imamo nekoliko pouzdanih i provjerenih dobavljača s kojima surađujemo jer ustrajemo na najkvalitetnijim sirovinama. Jedino tako proizvodi mogu biti kvalitetni. Imamo eko certifikat i vegan certifikat.

5. Koliko raznovrsnih veganskih proizvoda producirate mjesečno u svom proizvodnom pogonu?

Trenutno proizvodimo 36 veganska proizvoda. U planu jer proširenje asortimana i imamo dosta novih ideja. Također se nadamo da ćemo u budućnosti moći imati i slatki proteinski asortiman.

6. Jeste li zadovoljni podrškom nadležnih institucija hrvatskim eko poduzetnicima i smatrate li da ima prostora za poboljšanja?

Smatram da ima velikih prostora za poboljšanja. Vjerujem da se institucije trude podržati eko proizvođače, ali mislim da često ne razumiju tu tematiku. Trebalo bi im praktično iskustvo kako bi nam zaista mogli pružiti adekvatnu podršku.

7. Koji su vaši planovi za budućnost?

U planu nam je još veća ponuda ekoloških veganskih proizvoda na bazi soje i pšenice te proširenje na regiju.