Zdrava i cjelovita prehrana za školarce i vrtićance

Polazak u školu ili vrtić stres je i za dijete i za roditelja. Evo nekoliko jednostavnih ideja i savjeta Jadranke Boban Pejić.

Dobar doručak kod kuće čini čuda

Nitko od nas ne može osigurati djetetu sve idealne obroke kada krene u vrtić ili školu. No, ono što možemo napraviti i što može činiti ogromnu razliku je svako jutro dati djetetu kvalitetan doručak. Doručak jest najvažniji obrok u danu i vrijedi svake minute uloženog vremena i energije. Evo, nekoliko ideja:

  1. Krem juha od povrća s tostiranim kockicama kruha. Možda zvuči neobično - juha za doručak, no ona je pravo blago i bogatstvo za probavu i imunitet. Juhu možete napraviti navečer pa ujutro podgrijati, a za tostiranje beskvasnog kruha od cjelovitih žitarica potrebno vam nekoliko minuta. Umjesto krem juhe, možete djetetu dati i miso juhu. Ako još niste “otkrili” miso juhu, svakako preporučujem da je probate. U mojoj obitelji je omiljena. :)
     
  2. Kaša od sitnih zobenih pahuljica s naribanim jabukama može se napraviti s vodom ili s dodatkom biljnog mlijeka (preporučujem sojino, bademovo, rižino ili zobeno). Možete dodati i suho voće koje dijete voli. Kaša je gotova za 10 minuta, a može se posuti mljevenim sjemenkama ili orašastim plodovima. Pregršt energije i stabilna razina šećera u krvi kao posljedica konzumiranja ovakve kaše, čine je jednim od najboljih doručaka.
     
  3. Slatka bezglutenska kaša od rižinih i/ili prosenih pahuljica (slično se pravi kao kaša od zobenih pahuljica).
     
  4. Kvalitetan kruh (preporučujem beskvasni kruh sa Zrna) uz neki slani ili slatki namaz (konkretno, preporuka za slatke namaze su fantastični Allos džemovi sa 75% voća i bez dodanog šećera ili popularna Carobella duo (od rogača i lupine) ili za slane varijante Allos ili Vitaquelle paštete, kikiriki maslac ili tahini (maslac od sezama).

Izmjenjujte ove doručke tijekom tjedna i uvjerit ćete se koliko dobar doručak mnogo znači. Primijetit ćete značajan utjecaj na razinu djetetove energije kao i dobro zdravlje. 

Zdrava užina

Za užinu je najbolje da dijete ima voće. Jabuka ili kruška, s obzirom na jesen su najbolji izbor, no naravno, ovisi što dijete voli jesti. To može biti i kvalitetan sendvič ili savijača od jabuka bez šećera uz npr. malo pakiranje zobenog napitka.

Dodaci prehrani 

Svakako je dobro barem jedan od sljedećih dodataka prehrani ubaciti kao podršku imunitetu, s obzirom na stres povodom nove školske godine i vrtića.

Chlorella 

Preporučujem je zbog obilja vitamina B12 i željeza koji djeluju kao vrijedna podrška imunološkoj funkciji i za smanjenje umora u intenzivnim školskim ili vrtićkim danima pred njima. 

Spirulina

Posebno preporučujem havajsku spirulinu (Spirulina Pacifica) s obzirom na iznimnu kvalitetu sastojaka koji uključuju vitamin A, K, E, željezo, aminokiseline i klorofil. Srećom, djeca u pravilu vole okus spiruline. :) 

Zelena magma

Početi jutro čašom Zelene magme, savršen je scenarij za zdrav početak dana. Zelena magma je osvježavajuće alkalno piće od dehidriranog soka mladog lišća ječma. Bogata je klorofilom, folnom kiselinom i kalijem. Prah zelene magme možete razmutiti u čaši vode ili u zobenom napitku.

Stres – i djeca ga osjećaju

Nikako nemojte zanemariti da je početak školske godine (pogotovo ako je prvi put) te polazak u vrtić, veliki stres za dijete. Izdvojite potrebno vrijeme da dijete podržite te mu pružite prigodu da izrazi što osjeća. Ponekad je dovoljno malo pažnje, zajednička aktivnost od 30-ak minuta i šalica čaja (topla platnena krpa ugrijana glačalom, položena na trbuščić, može pomoći). Preporučujem i čaj od kamilice ili valerijane navečer prije spavanja. Također, Bach Rescue Remedy pastile izvrsna su podrška u takvim situacijama.

* * *

Još mnogo dobrih i zdravih ideja, kako pomoći djetetu, imaš u knjizi Za bebe i djecu 2 (Prirodni pripravci za cjelovitu njegu i očuvanje zdravlja).

Pogledaj još super ideja i recepata za zajednički doručak.

A naš bio&bio tim pripremio je zanimljivu BIOgrafiku koja će vam odgovoriti na pitanje Zašto pesticidi nisu pametna ideja.